poniedziałek, 30 maja 2016

SPACE BOOK TAG


Cześć ludziki.

Dzisiaj po raz pierwszy w historii mojego bloga postanowiłam zabrać się za tag. Nie zostałam do niego przez nikogo zaproszona, nie ma się co dziwić, w końcu w tym internetowym świecie istnieje zaledwie miesiąc, jeszcze mało kto wie o moim istnieniu. Szperałam po blogach w poszukiwaniu czegoś ciekawego, ale nie znalazłam niczego co wpadłoby mi w oko. Ostatnio zupełnie przypadkiem przeglądałam bloga Desi i znalazłam tam właśnie Space Book Tag do którego was dzisiaj zapraszam. 


1. SŁOŃCE czyli gorący bohater lub bohaterka:


''BLACK ICE'' - BECCA FITZPATRICK

No bo powiedzcie dziewczyny, która z was potrafiłaby się oprzeć takiemu tajemniczemu przystojniakowi jakim okazuje się Mason? Jestem pewna, że każda z dziewczyn która czytała ''Black Ice'' przyzna mi rację w kwestii tego, że Mason jest zdecydowanie gorący.

2.MERKURY czyli mała, ale dobra książka:


''OSKAR I PANI RÓŻA'' - ERIC EMMANUEL SMITT

W pierwszej chwili kiedy zobaczyłam tę kategorię, pomyślałam o ''Dziewczynie z pomarańczami'' która jest absolutnie cudowna, ale za moment przypomniałam sobie, że nie mam jej w domu. Już miałam robić post bez zdjęć kiedy spojrzałam na półkę i dostrzegłam ''Oskara i panią Różę''. Jest to zdecydowanie mała książka, ale z jakże wielką historią. Jeśli ktoś z was jeszcze nie czytał tych kilku stron, to powinien szybko nadrobić braki.

3. WENUS czyli książka z dobrą główną bohaterką:


''SZKLANY TRON'' - SARAH J. MAAS

Główne bohaterki książek bardzo często są niesamowicie irytujące. Autorzy starają się na siłę je wyidealizować i wsadzić do okrutnego świata. Jest jednak kilka książek w których głównych bohaterkach się zakochałam, bo nie zachowują się one jak głupie gęsi. Jedną z nich, co wcale nie znaczy, że ulubioną jest Celaena Sardothien ze ''Szklanego tronu''. Silna bohaterka ze świetnym charakterem.

4. ZIEMIA czyli dość duża, ale przyjemna książka


''ZAGINIONA DZIEWCZYNA'' - GILLIAN FLYNN

Nie jest to może wyjątkowo obszerna książka, ale myślę, że jest wystarczająco duża żeby móc załapać się do tej kategorii. ''Zaginiona dziewczyna'' rozpoczęła moją przygodę z Gillian Flynn, ale na pewno jej nie zakończyła. Mam za sobą wszystkie jej książki wydane w języku polskim i uważam, że każda z nich jest świetna. Już nie mogę doczekać się kolejnych które wyjdą z pod jej pióra.

5. MARS czyli książka bliska twojemu sercu


''CHEMIA ŚMIERCI'' - SIMON BECKETT

Po tej kategorii można było spodziewać się jakiegoś romansu lub obyczajówki która wycisnęła ze mnie morze łez, przez co stała się bliska mojemu sercu. Jednak postanowiłam pokazać tutaj książkę, która była swojego rodzaju przełomem w moim książkoholiźmie. ''Chemia śmierci'' była pierwszym kryminałem po który sięgnęłam w życiu. Moja mama czyta głównie kryminały, dlatego w naszym domu jest ich całkiem sporo, a ''Chemia śmierci'' przyciągnęła mnie swoją okładką. Odkąd odłożyłam ją z powrotem na półce, po przeczytaniu ostatniej strony wiedziałam, że kryminał zostanie jednym z moich ulubionych gatunków.

6. JOWISZ czyli największa książka na twojej półce


''KSIĘGA WSZYSTKICH DOKONAŃ SHERLOCKA HOLMESA'' - ARTHUR CONAN DOYLE

To chyba nie tylko największa książka na mojej półce, ale też najcięższa za wszystkich. Poza tym, że spełnia ona swoje funkcje książki, to również przy remoncie, przydała się ona do trzymania listew w miejscu, żeby klej mógł na nich ładnie zaschnąć.  Nie krzyczcie tylko na mnie, że źle traktuję książki, przysięgam, że nic jej się nie stało.

7. SATURN czyli książka nie z tej ziemi


''MARSJANIN'' - ANDY WEIR

Tutaj chyba wiele nie trzeba pisać. Mark Watney jako Marsjanin starający się przeżyć na innej planecie to zdecydowanie historia nie z tej ziemi po którą powinniście sięgnąć, chociażby dla samego głównego bohatera, który jest przezabawny.

8. URAN czyli niezła książka z niebieską okładką


''JEDEN DZIEŃ'' - DAVID NICHOLLS

Nie wiem czy trochę nie naciągnęłam tej niebieskości, bo mam na półce wiele zdecydowanie bardziej niebieskich książek, ale nie mogłam się powstrzymać. ''Jeden dzień'' to jedna z moich ulubionych pozycji. To taki rodzaj książki, która podróżuje po całej rodzinie z rąk do rąk i każdemu przypada do gustu.

9. NEPTUN czyli najdłuższa seria w całej kolekcji


''PRETTY LITTLE LIARS'' SARA SHEPARD

W mojej biblioteczce ciężko znaleźć serię z większą ilością pozycji niż cztery. Dlatego kompletnie nie wiedziałam, co mam przypasować do tej pozycji. Nie mam pełnego kompletu Harrego Pottera, którego chętnie bym tu wcisnęła. Przypomniało mi się jednak o serii, co prawda nie pełnej, ale książki od jeden do sześć są. Nic dziwnego, że o niej zapomniałam, była wciśnięta gdzieś na dno szafy, bo nie są to książki które jakoś specjalnie lubię. Zdecydowanie bardziej polecam serial, chociaż jego też do końca nie obejrzałam, ale te odcinki które oglądałam, są moim zdaniem lepsze niż książka, chociaż wiele się różnią.

***

Ciekawa jestem, czy zgadzacie się z moimi wyborami książek do kategorii. Czytaliście którąś z książek i kiedy przeczytaliście kategorię, ta sama przyszła wam na myśl? Koniecznie dajcie mi znać w komentarzach.
Jako, że nie zostałam nominowana do tego tagu przez nikogo, to nie wiem czy mogę kogokolwiek do niej nominować, dlatego właśnie zapraszam każdego kto tylko ma na to ochotę, to wzięcia udziału w Space Book Tag.

Trzymajcie się ciepło.

4 komentarze:

  1. Często przewija mi się ostatnio "Szklany tron" przed oczami co przypomina mi że utknęłam na pierwszym tomie serii A Gillian Flynn jest rzeczywiście świetna. "Mroczny zakątek" był dobry ale "Ostre przedmioty" i "Zaginiona dziewczyna" są świetne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oskar i pani Róża! <3 Czytałam e tym roku i bardzo mi się podobało. Jednak nie płakałam..nic! Większość osób zatonęła w swoich łzach przez tę książkę, a ja nic. Chyba mam serce z kamienia..
    O, ostatnio szukałam jakiegoś dobrego kryminału! Na pewno przeczytam ,,Chemie śmierci".
    Buziaki :*
    www.biblioteczkapati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten tag jest zdecydowanie jednym z moich ulubionych, więc cieszę się, że znalazłaś go u mnie! Oskar i pani Róża! Chyba wszyscy, którzy czytali tę książkę, się w niej zakochali, ale co się dziwić, jest po prostu genialnaaa♥
    Ciągnie mnie do Jednego dnia i Marsjanina, ale ciągle mi nie po drodze, żeby kupić, ygh. Czas to zmienić!
    Desia :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejka! Twój blog jest taki cudowny...Design przepiękny, zdjęcia bajeczne :) zapraszam do siebie www.miedzyksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Instagram